Headingbild

Headingbild

6 september 2013

Då har karln lämnat Sverige!

Nu har Johan just precis landat i Nice, Frankrike. Jag har varit smått nervös för hans skull hela dagen, tänk att flytta till ett nytt land. Om två veckor flyger jag själv ner. De första 4 veckorna ska vi bo på Hotell som Amadeus fixat åt oss. Nu håller jag tummarna att vi ska få balkong och en någorlunda stor yta att vistas på. Vi kommer båda två att sakna våran lägenhet på Gärdet, vänner & tryggheten. Man vet vad man har men inte vad man får. Vi hoppas dock på ett äventyr!! Idag har jag försökt läsa på lite om den Franska kulturen och deras seder och vanor som påminner en hel del om den holländska faktiskt. Jag tänker på min mormor när jag läser att fransmännen "alltid" skalar sin frukt och skär den i bitar ;) (Bara en av alla delar som jag känner igen) Jag saknar min mormor... vi var nog väldigt lika hon och jag.
För övrigt såhär en fredags kväll har jag varit på bio med Pappa och Marlene, vi såg Snabba cash 3. Riktigt bra faktiskt!! 5 stjärnor av mig!! Nu hoppas jag att min karl hittar lite internet anslutning så vi kan Skypa lite. Natti natt folks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar