Headingbild

Headingbild

11 februari 2014

Aquarium i Monaco

Det har regnat många dagar senaste tiden, så även i Lördags. Vi bestämde oss för lite inomhus aktivitet och begav oss till Monaco för att besöka Aquarium. Det var något av en besvikelse, inträdet kostade 14 euro pp. Väl inne på Aquarie museet så fanns det inte speciellt mycket att titta på så som jag hade förväntat mig, dessutom var en avdelning stängd. Det lilla vi fick se var iallfall vackert, massor av färggranna fiskar. Skelettdelar ev diverse hajar och så även tandrester från en fossil megalodon som Johan blev väldigt fascinerad över fanns uppradade på en utav våningarna. Jag är glad att vi har besökt stället trots att det inte var såå mycket till världen.

I Söndags Åkte vi till ett naturreservat som ligger mellan Mougins och Sophia Antipolis, det var för en gångs skull fint vårväder och vi hade med oss lunch och åt utomhus för första gången i år. Det sägs att det inte regnat så här mycket på 40 års tid, men nu framöver väntar vi finare väder. Längtar!

Jag ska också berätta att vi har sagt upp Lägenheten och Johan slutar sitt jobb sista Februari. Jag vet fortfarande inte vilket datum vi flyttar ut, men jag skulle tro att det blir i mitten på Maj. Detta innebär att vi kommer att få en hel del tid tillsammans och att vi då hinner med att besöka många platser och göra sådant vi vill innan vi väl åker hem. Ännu har vi bilen som vi ska utnyttja till fullo innan det blir dags att sälja den.

Här kommer en massa fina bilder från veckan som varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar