Headingbild

Headingbild

21 september 2013

Resan till Nice

Jag mellanlandade i Barcelona strax över 3 timmar. Jag har aldrig rest själv och fann i början en något olustig känsla av att alla stirrade på mig och att jag inte visste var jag skulle ta vägen riktigt. Redan här var resan en utmaning. Jag hittade en innergård där temperaturen visade 25 +c. Jag satte mig på en uteservering där och beställde en öl och började läsa på boken jag köpt på Arlanda. Heeelt själv. Jag har ALDRIG druckigt öl helt själv... ! På något sätt så trivdes jag där när jag tittade på människorna som traskade förbi, som alla var på väg någonstans. Ölen satt väldigt fint och jag blev nog lite lullig på bara 1 glas.



När jag satt vid gate B 61 och väntade på planet mot Nice så hade jag en märklig och obeskrivlig känsla. Flygplatsen hade börjat tömmas på folk, klockan var mycket. Jag insåg att denna gång var jag på väg mot något helt nytt och främmande. Jag ska åka "hem" till en plats jag aldrig befunnit mig på förut. Det är inte längre i Sverige som jag har min lägenhet och vardag, det har jag lämnat bakom mig nu..för en tid. Hur är människorna i Frankrike? Hur kommer vi att bo? hur kommer mitt liv att se ut? Många tankar som snurrade i huvudet när jag satt där på den kalla bänken. Äventyret börjar HÄR!




1 kommentar: