Headingbild

Headingbild

16 oktober 2013

Flyttlass och superfoods

I morse plingade en dansk på dörren. Flyttlasset var här och dansken visade sig vara en av flyttgubbarna! Som jag har saknat mina prylar, speciellt mina krämer och skönhetsartiklar och för att inte tala om hårfönen!!! ;) Nu är det en hel del att packa upp, vissa prylar undrar jag varför vi ens packade ner?! Hur vi ska få plats med allt i skåpar och vrår återstår att se! Det första jag gjorde när alla lådor var på plats var att leta fram min Juicecentrifug. Jag kilade iväg till butik "Naturalia" och inhandlade lite råvaror och gjorde sen en fantastiskt god juice gjord på ekologisk spenat, äpple, selleri, apelsin, morötter. Jag tänkte bli bättre på att göra juicer som en del av ett hälsosammare liv! Jag har alltid gillat att äta ekologiskt och jag är så glad över att priserna är så mycket lägre här än i Sverige, samma med "superfoods" osv. Johan har också börjat intressera sig för "hälsokost", Bipollen, bockhornsklöver, mandelmjöl osv. Massa nya nytto grejjer har vi inhandlat! Igår gjorde jag en pankaka till mellanmål gjort på 1 ägg, 2 msk havregryn, 1 msk mandelmjöl, 1 tsk linfrön, 1/2 banan, till det åt jag skivad banan och lite kvarg som jag blandat med hallon, det blev riktigt gott. Ingenting klår väl vanliga pankakor med sylt och grädde, men ur hälsosynpunkt var det en riktig hit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar