Headingbild

Headingbild

17 oktober 2013

Strandhäng och rawfood

Dagen har gått snabbt som attans idag. Efter gympasset i morse åkte jag hem och drack en kopp kaffe medan jag tittade på Nyhtetsmorgon på Tv4play. Jag saknar inte Sverige lika mycket nu när jag har möjlighet att se Steffo och Jenny i rutan om morgnarna. Även Malou och "efter10" får mig att känna att jag har lite av Sverige i vardagsrummet. Därefter gick jag en promenad och insåg att sommaren fortfarande är uppenbar. Efter att jag hunnit med en sväng på "Naturalia" och inhandlat råvaror till dagens Juice och de proteinbars jag blivit inspirererad till att prova så gick jag och lade mig på stranden och läste hudterapeut tidningen som jag inte hunnit med att läsa tidigare. Det känns lite smått absurt att jag går här i flipflops medan det snöar hemma i Sverige, jag befinner mig ändå i Europa och trodde inte det skulle vara sån skillnad!

Receptet till rawfood-proteinbarerna

1,5 skopa proteinpulver naturell
3,5 msk kokosmjöl
2 tsk mandelmjöl
1,5 msk Agave eller stevia mellanmål
1 msk vatten
1 handfull hallon
40 g mörk choklad (ekologisk, helst 60-70%)
ev några valfria nötter

blanda samman till en massa och forma bars, pensla på chokladen som du smält innan, strö på lite hackade nötter och ställ sedan i kylen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar