Headingbild

Headingbild

30 oktober 2013

Nyttigt snax

Försöker mig på en hälsosammare livsstil och ibland går det bra och ibland mindre bra. Jag försöker hitta alternativ till lite mera nyttiga snax/bakverk.

Idag när sötsuget gjorde sig påmint så gjorde jag några nyttiga chokladbollar. Vet inte riktigt vilka propositionerna är då jag improviserade lite men dessa ingredienser hade jag: Fiberhavregryn, kokosmjöl, mandelmjöl, kokosolja, proteinpulver med vaniljsmak, chia frön (blötlagda), raw kakao, agave sirap, hasselnötssmör och ett par matskedar ljummet kaffe.
Detta blev verkligen supergott!!

Tidigare i morse gjorde jag också en väldigt god Juice på Rödbeta, äpplen och apelsin.

Rödbetans egenskaper är att stimulera immunförsvaret och ökar syresättningen i blodet, den avgiftar levern osv. Äter man rödbeta dagligen så ökas antalet röda blodkroppar och genom cellventilationen så hjälper man hjärta, muskler och nerver att hålla sig i gott skick. Rödbetan stabiliserar även kroppens pH balans.

Äpple är bra för matsmältningen, sänker kolesterolhalten och motverkar virus.

Appelsinens hälsoeffekter är att stärka immunförsvaret, motverka cancer, rensar tarmen, sänker blodtrycket, minskar risken för propp, stroke och ögonsjukdommen gula fläcken.

Dessa goda frukter har såklart ännu mer hälsosamma effekter men detta var några utav dem!! Drick och njuuuuut!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar