Headingbild

Headingbild

3 november 2013

Choklad och godismässan gav sockerkick

Igår var vi på en choklad och godis mässa. Konditorerna från trakten tävlade om att göra de vackraste bröllopstårtorna och chocolatierer visade på sina magnifika kunskaper gällande konstverk gjorda av endast choklad. Det erbjöds provsmakningar i alla montrar och vi var inte sena på att shoppa loss på en och annan godsak. Mic Mac hade himmelskt goda macarons. Vi köpte på oss 9 st i olika smaker och alla åts upp så fort vi kom hem, så underbart goda med intensiva smaker. På kvällen åt vi en indisk middag för att sedan åka hem och äta lite mera sötsaker.
Min puls höjdes och jag fick hjärtklappningar, händerna skakade och jag hade ont i magen. När vi låg i sängen och skulle sova så låg vi och stirrade upp i taket och mådde pyton. Min insulinkänslighet har blivit så påtaglig nu när jag avstår från socker under veckorna och jag reagerar väldigt lätt på både alkohol och sötsaker. Hela natten låg vi i princip vakna, när vi väl sov så drömde vi båda mardrömmar. Jag drömde flera mardrömmar av olika karaktär och johan drömde så illa att han började slåss i sömnen. Tänk vad sockret kan göra med oss, nästa helg blir det ett något mindre intag. Idag är jag sockerbakis, som för mig är ett nytt fenomen. Vi åkte en sväng till Cap Ferrat som ligger mellan Nice och Monaco, där både Edith piaf och Charlie Chaplin, Liz Taylor och även Björn Borg bott en gång. Vackert var det!



Vackra Cap Ferrat



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar