Headingbild

Headingbild

9 oktober 2013

Oktober hetta

Idag skulle jag ut och jogga vid 12 tiden men det var alldeles för varmt. Jag orkade några hundra meter innan jag hallucinerade om att kunna dricka upp hela Medelhavet som jag såg framför mig, så törstig blev jag. Jag vandrade dock på och passade på att ta lite bilder. På vägen hem blev jag stoppad av några brittiska damer som ville att jag skulle fota dem, vi pratade några minuter och jag insåg att den lilla stund av social samvaro gjorde mycket. Rätt ensamt här om dagarna faktiskt, det gäller att kunna underhålla sig själv. När jag kom hem pratade jag med Petra minst 2 timmar via skype och det hade nog kunna bli ett par till om hon inte skulle åka till jobbet. Saknar dig Petra!! I eftermiddags åkte jag och Johan till Nice för att kolla på ytterligare en bil och vi tackar gudarna att vi INTE valde att bosätta oss i Nice. Bilköerna gjorde att vi fick spader efter bara en halvtimma, tydligen den mest trafikerade vägen i Europa går igenom Nice. När vi såg hur det såg ut där och känslan vi fick var att Antibes var ett jäkligt bra val. Här är det bara ca 70.000 invånare, mysigt och genuint. Om man vill shoppa på större gallerior eller liknande så är det bara att åka någon halvtimma med tåg/bil/buss till Cannes eller Nice. Jag tycker också att vi har perfekt läge när det gäller lägenheten, det tar ca 5-6 min att gå till centrum, gamla stan och stranden. När jag ska jogga eller promenera så kan jag gå direkt till båthamnen som ligger en gata ner för att sedan fortsätta hela vägen längst vattnet, det är något jag uppskattar mycket. Jag vill inte att det ska vara ett projekt att ta sig ut och promenera på fina platser. I Stockholm har jag otroligt nog alltid haft enorm tur med det som nu senast när vi hade djurgården runt hörnet. Perfekt!

1 kommentar:

  1. Vad kul det är att läsa om dina/era bravader i Frankrike! Det är kul att kunna hänga med vad som händer via bloggen! Och du är väldigt duktig på att skriva! Tack för samtalet senast, det var så kul att prata med dig, saknar dig med! Och jag tror vi nästan pratade i 2,5 h ;) Vi hörs snart igen, hoppas ni får en trevlig helg! P.s. Hittade ett recept på matcha latte, huuur gott som helst! Du borde pröva göra en nu när du har matcha hemma!

    SvaraRadera