Headingbild

Headingbild

8 oktober 2013

Elchock & humörsvängningar

Igår och idag har allt varit upp och ner. Pms? hemlängtan? Jag och Johan "köpte" bil, en ford från 2007 igår som vi skulle ha hämtat upp i morgon. Det var tur att Johan bara betalade ett par tusen för att få "lägga undan" bilen, för idag ångrar han sig och sitter som en tok för att hitta ett bättre alternativ. Nåja man ska alltid lita på magkänslan! Detta var något jag inte gjorde vid valet av soffa som levererades idag. Jag ÅNGRAR mig, vi skulle ha tagit den där sköna tvåsitsiga soffan istället för denna hårda bäddsoffa med schäslong. Jag vänjer mig nog och det är väl bra att ha en sovplats att erbjuda om man får besök från fjärran.

Igår pratade jag med fina Anna på skypen och det gjorde mig på gott humör tills jag fingrade på en trasig elkabel och fick en stöt som gjorde jäkla ont. Jag trodde nästan att jag skulle dö och blev illamående och nästintill svimmfärdig, jag har ju hört någonstans att man kan avlida av sånt här, livsfarligt! När jag avslutat skypesamtalet med stackars Anna som jag där och då bjöd in till min egen begravning så lugnade Johan mig och sa att man inte alls kan dö av 14 volt men att man inte bör vara och fingra i el-uttagen som ligger på över 200. Jasså? Jag borde alltså inte heller torka av uttagen med en fuktig vettextrasa för att få bort dammet innehållandes förra ägarinnans gamla hudceller och gud vet vad?! Mycket går in och ut ur min hjärna på samma gång, jag handlar också innan jag tänker många gånger. Det är klart att jag "vet" att man ska undvika sådana saker, men inget har ju hänt än!

Jag tänkte ju börja bli hälsosam nu igen och har bland annat köpt hem Macha te som Fredrik Eklund i tv-serien millon dollar listing och förra klasskompisen Henrietta är så besatt av. Har sett fram emot att prova denna magiska dryck. Men i morse kl 7 kickstartade jag mitt hälsosamma liv och åkte till Topfit med Johan för att träna lite ben. På detta gym serverar dom champagne och öl vid receptionsdisken. Om jag är lat någon morgon kanske jag ska svepa en öl innan för att komma igång? När vi skulle åka hem så satt jag hade väntade på honom utanför omklädningsrummet i 45 minuter och blev tillslut så orolig att något hade hänt då jag visste att han skulle vara på jobbet 9.30 att jag frågade madam i receptionen om hon sett min kille. Hon kunde inte ett ord engelska men en man kom fram till mig och sa att han gått för en halvtimma sen och att han försökt leta efter mig. Jag hade typiskt nog både Johans och min mobil i jackan så vi kunde inte ringa varandra. Skitirriterad, hungrig och ledsen gick jag därifrån och letade sen febrilt efter en buss som kunde ta mig hem. När dagen börjar så, är det lätt att resten av dagen blir bajs också. Nu sitter jag här i sovrummet och deppar medan Johan knappar på sin dator i vardagsrummet. Romansikt? Jag ska tänka på min härliga promenad ner till hamnen idag och påminnas om att solbadarna ännu ligger kvar på stranden i Oktobermånad. Jag vill somna med ett leende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar