Headingbild

Headingbild

25 oktober 2013

Tar AW:n till en ny nivå!

Det är fredag och dags för min första Skype-AW med finaste Petra! Vi bestämde denna fredagsdate förra veckan och att vi skulle köpa varsin vinflaska som tillbehör!

Väl framme på Carrefour så såg jag en ensam stackare där på vinhyllan. Jag ansåg att den kallade på mig, min nya franska kompis BANDOL Lou Lisquet fick följa med mig hem.


Jag bunkrade också upp med en baguette med lite fransk ost och hemmagjord hjortronsylt. I Frankrike äter man inte ost och kex utan ost med bröd!!

(På denna bilden ser man ett J.P vin från förra veckan, var tvungen att smaka på skillnaderna. J.P är gott och lite sötare än den andra lite dyrare flaskan, 3 euro vs 7,5 euro! Bandol vinet hade kanske mera "karaktär")


Jag tog på mig ett par svarta pumps som jag traskade omkring med i lägenheten tills jag fick ont i fötterna för att inse att på Skype-AW kan man faktiskt gå barfota om man så vill! Tillbaka med dom klackarna i skohyllan. Jag förstår inte hur folk orkar pina sig själva med att gå i klackar, det är snyggt men jag antar att snara 30-års bekvämligheten är ett faktum för min del. Nuförtiden är jag mera praktisk än snygg, vilket är jävligt tråkigt om jag ska vara ärlig. Lite ändring på den fronten kanske.



3 pratglada timmar senare var det dags att lägga på. Petra hade fått gäster på besök och Johan kom hem från jobbet, middagen som stått och puttrat i 4 timmar var färdig att intas! Bon Apetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar