Headingbild

Headingbild

18 november 2013

Lunchdejt i Mougins

Efter mycket om och men så tog jag mig äntligen till Mougins där min lunchdejt Karolin väntade. Att åka buss i den här stan är inte lätt, det är en vetenskap i sig att hitta rätt hållplats, speciellt om man heter Sandra. Tur att Johan kom till undsättning för att skjutsa mig sista biten i spöregnet. Karolin är hudterapeut och kommer från Sverige, hon bor här med sin man och två barn sedan typ tio år om jag minns rätt, hon har sin relativt nyöppnade salong i Mougins och det var väldigt kul att se hur hon har det där och få höra om hennes historia gällande yrkesliv och erfarenheter.Eftersom det inte var så lätt att ta sig hem ifrån Mougins så hängde jag med henne tills Johan kunde hämta mig efter jobbet. Jag följde med henne för att hämta barnen på dagis och skola medans svärmor vaktade salongen för att sedan hänga med hem där jag fick klappa kaninen Alfred?! Träffa mamma/mormor som kom förbi en stund, äta pannkaka och få insyn i hur en 7 åring har det i skolan. I Frankrike går barn i skolan till 16.30 om dagarna och på Onsdagar är man ledig och ska gå på aktiviteter?! (Om jag minns rätt). Barnen har läxor varje dag och även över helger och lov, det är inte enkla saker dom ska lära sig heller. När jag var i den åldern så ritade man mest och lärde sig 1+1 typ?! Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här, det finns nog både för och nackdelar. Jag tycker min dag har varit väldigt mysig och trots att jag har känt Karolin i 1 dag så har jag redan träffat svärmor, mamma, döttrar, kaninen, sett hennes jobb OCH hem.. :) Nu ska jag nog se lite "Big bang theory" man blir som besatt efter att ha sett några avsnitt..


Jag är faktiskt glad att denna tiden är förbi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar