Headingbild

Headingbild

21 november 2013

Kafferep hos "lyxhustrun"

Idag blev jag upphämtad av en tjej/kvinna som heter Emma för att åka till Mougins och luncha med Karolin. Väldigt trevligt. När jag och Emma skulle åka hemåt (hon bor också i Antibes) så åkte vi den vackra kuststräckan längst Cannes och sedan vidare till Cap´d Antibes. Emma pekade ut vilka hus som var till salu och även vart huset som Madonna brukar hyra för 1 miljon i veckan låg. Emma är nämligen sugen på att köpa ett hus här när renoveringen av deras penthouse är färdigt. Vi åkte upp till fyren som ligger på toppen av berget för att kolla på den fantastiska utsikten! Det är så vackert nu när man kan se de vitklädda alptopparna som skymtar fram i horisonten. Vi åkte sedan och drack en kopp kaffe hemma hos min nya bekantskap. Jag träffade en rad med polacker som var i full gång med renovering samt hennes man Patrik, som tydligen jobbar en hel del. De har två gemensamma barn och en barnflicka från Lettland som jag också hann säga hej till innan jag gick hem. Lägenheten var urfin med 3 våningar och utomhuspool. Lite avundsjuk är man nog. Emma har inte jobbat på 5 år och får 20.000 kr i månaden av sin man i "lön" varje månad. Hennes man verkade väldigt trevlig och kommer ursprungligen från Ö-vik, han gillar som sagt att jobba och höll på att få en hjärtattack ganska nyligen, så bra sjukvård har dem också här har jag fått veta. Sjukvården är både billigare och man får snabbt hjälp. Detta kan ju vara bra att veta med tanke på att Johan höll på att svimma av huvudvärk i morse. Eftersom Emma har varit fitness modell och hennes man body builder så försökte jag få lite råd om kost och träning. Känner att jag tappat motivationen nu när jag varit förkyld!

Jag fick lite tips om annat här på rivieran också när det gäller klubbar osv. Tydligen är Cannes och Monaco bra om man vill festa loss. På lördag skulle hon ut och partajja med en vännina och hennes pojkvän som är skådis på Dramaten, då åker jag till Stockholm och får nog ta en drink där kanske, eller rättare sagt en öl för 29 kr på Dovas.

Föressten en rolig notis.. killen som är delägare till Emmas pojkväns företag har varit festfixare i St tropez och under Filmfestivalen i Cannes fick hon sitta i "vip vippen" där inte ens Paris Hilton fick bord, och hon presenterades för rapparen 50 cent utan att veta vem det var, inte ens Beyonce kände hon igen. Låter som en rolig fest det där, jag kan nog inte ens föreställa mig hur jag skulle reagera om jag blev presenterad för en av världens mest kända rappare. När jag var "ung" och värdinna på ett b-kändisparty i Sthlm så tyckte jag att det var as häftigt att ha konverserat med Robinson Robban och Clary Wikholm, eller att Rickard Wolf har sugit på mitt finger efter en kväll på Patricia är något jag alltid kommer minnas. Är man möjligen mer kändiskåt för att man vuxit upp på en mindre ort? Jag minns när man som liten hade sådana förhoppningar om att se kändisar när man åkte med familjen till Stocholm över en helg. Nu när jag har bott där i några år så har jag blivit van att handla på samma ica butik som Pontus Gårdinger eller Agneta Sjödin. Skulle det kännas lika självklart att hänga på samma klubb som Leonardo Di Caprio eller Eva Longoria under den omtalade veckan i Maj?

Jag saknar mina vänner i Sverige! Snart får jag träffa några av dem... wieee :)

Nu har jag svamlat färdigt och är alldeles matt. Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar