Headingbild

Headingbild

3 december 2013

Mamma och bror på besök

I torsdags landade min mamma och bror på Nice flygplats. Vi möttes inne i Nice där solen sken och julpyntet började eskalera med tivoli-julgranar och allt möjligt som skulle höra helgens julmarknad till. Vi åt lunch på en trevlig uteservering och vandrade sendan upp för berget som ligger vid slutet av Promenade des anglais och tittade på den magnifika utsikten över staden. Mot kvällen satt vi fortfarande ute och drack vin samt så åt jag för första gången en Socca för 3 euro, det är en pannkaka gjort på kikärtsmjöl och olivolja. Den smakade ganska "rapport" som jag och Johan brukar uttrycka oss, däremot verkade denna rätt otroligt populär bland befolkningen i Nice vieille-ville.



På Fredagen strosade vi runt i Antibes och Juan les pins samt utövade lite yoga positioner i vardagsrummet efter ett par glas vin. Lördagen tillbringades på en julmarknad i Cannes och på kvällen åt vi på en trevlig och gemytlig restaurang. Här är det ganska vanligt att man väljer "meny" när man ska äta och för 19 euro ingick en förätt, varmrätt, efterrätt samt både bröd och tilltugg. Maten var överraskande bra och jag kommer säkert besöka stället igen. Tyvär kommer jag inte ihåg namnet på detta ställe just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar