Headingbild

Headingbild

28 november 2013

Blind date

Igår tog jag tåget till Nice för att träffa Matilda. Detta var första gången vi sågs och Matilda påpekade att det var som en blind date där hon väntade på perrongen. Det var tur att jag vågade gå på denna dejt för tjejen visade sig vara en väldigt trevlig, glad och utåtriktad! Väldigt tråkigt att hon ska flytta tillbaka till Sverige i Januari dock! Vi drack kaffe och strosade sedan runt på huvudgatan i Nice där vi kollade in en hel del grymma affärer. Jag ville typ ha allt, plågeri när man sitter med en plånbok som ropar "eko". När jag väl satt på tåget hem så var det ren tur att jag klev av på rätt station. Det var bäcksvart ute så man såg inga skyltar ute vid perrongen om man försökte titta ut. I Sverige brukar det vara både röst och text inne i bussar och tåg för att informera passagerarna om vart tusan man är. Detta var första gången jag åkte tåg hem och jag hade en jäkla tur att mannen som satt bredvid mig var en rutinerad resenär som kunde några ord engelska. - Antibes next och så nickade han, som om han kände på sig att det var där jag skulle kliva av.

Nu ska jag kila till tåget igen för att möta upp Mamma och Brorsan i Nice. Johan hämtar oss ikväll vilket känns tryggare än att sätta sig på tåget och inte veta vart man hamnar ;)

Bonne Journee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar