Headingbild

Headingbild

24 januari 2014

Vårkänsla i Antibes

På ett ögonblick förändras min tillvaro till positiv. Efter att ha befunnit mig i det konstanta mörkret i Sverige under en månads tid med minusgrader och kyla som sätter sig i ryggmärgen på ett sådant sätt att ingenting kan få en varm igen, så är detta paradiset just nu!

Veckan började i grönsaksdisken på Carrefour. Min kropp lider troligtvis brist på de flesta vitaminer och mineraler just nu och därför har jag börjat göra goda & nyttiga Juicer/Smoothies. Igår berättade jag stolt till Johan att jag inte ätit godis på 2 dagar men att suget efter socker sitter i som en sten i bröstet och fast att jag just ätit 2 portioner av middagen fortfarande kände mig hungrig. Det här sockret är ett jäkla gift alltså. Nu ska jag göra ett tappert försök att skapa en hälsosammare livsstil, vilket är sååå mycket enklare i ett varmt och behagligt klimat. I Umeå ville jag inte gå utanför dörren och sliskig mat och godis var det enda min kropp ville ha. Här i Frankrike blir det ljust vid 07 tiden och mörkt vid 17.45. Vilket innebär att det är ljust 8 timmar längre än i Umeå, som bara hade 2 timmar (Om man hade tur! 95% av dagarna var det disigt = 0 ljus) Här är det inte bara ljust utan solen skiner och vårkänslorna spirar i min kropp.

Jag har utnyttjat de soliga dagarna till att promenera runt i den fantastiska miljön jag befinner mig i. Jag har bland annat promenerat upp till toppen av Cap d´Antibes för att sätta mig på en stenmur vid kapellet och titta på den magiska utsikten. Därifrån ser man kustremsan som sträcker sig från Cannes i väster och till Nice i öster.

När jag promenerade uppför berget genom den slingrande stigen, där daggen låg kvar på löven, solen sken genom träden och med Alex och Sigges podcast i lurarna så kände jag Lycka till den milda grad att jag fick tårar i ögonen!

"Bring the sunshine in"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar