Headingbild

Headingbild

17 februari 2014

Vårväder

Det är härligt i luften och solen skiner, vägarna kantas av vårblommor och humöret är återigen sprudlande. Idag promenerade jag förbi billionaires quay och satte mig vid fyren för att titta på utsikten bort mot Nice och förundras över de stora båtarna här i hamnen där besättningen återigen börjar arbeta för en ny säsong. "Tänk att få sitta på den båten och sippra champagne" var min tanke när jag i solskenet såg den vitklädda besättningen polera båtens yta ännu en gång. Den tanken.. kommer tyvärr bara att för bli en tanke. Jag borde komma på en bra affärsidé så miljonerna kan rulla in på kontot istället för att trånande sukta efter att ens få röra vid båten. Ack så ytlig man kan vara, men ack så mycket glädje pengar kan skänka. Känslan av att pengar kan skapa lycka är nog extra stark nu när pengaflödet är ett icke existerande faktum. Men att bara beskåda dessa skönheter skänker faktiskt glädje, som lyckligtvis är gratis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar