Headingbild

Headingbild

18 mars 2014

Hud och Kosmetikmässa i Stockholm

Welcome to Sweden! (Brrrr)

Hud och Kosmetikmässan ägde rum i helgen. Jag och några av mina fd klasskompisar gick dit för att spåna på smink & hudvårdsnyheter. Det har kommit en hel del nya märken på marknaden och den nya "it" grejen verkar vara DD-creams. Först var det ju BB cream, CC cream och nudå DD cream. Om jag minns rätt så står DD för Daily Defens och ska vara mer hudvårdande än tidigare produkter. Produkter som baseras på Te verkar också vara någonting nytt och populärt. Jag passade på att få lite spraytanning och prova på Tibetansk facelift vilket jag blev smått förälskad i. Jag fick även min arm vaxad av grundaren till Vax Logic. Jag älskar det vaxet, klibbar inte och jag blev såå len. Efter den här helgen har jag blivit mer sugen på att börja jobba med detta fantastiska yrke, jag kände mig som ett barn i en godisbutik där jag gick bland creamer och härliga dofter. Suget på att starta eget är också större än tidigare, fast en anställning såklart hade varit tryggare. Mina klasskompisar tycker att jag har en sån personlighet och driv till att starta eget, vilket förvånade mig. Jag har aldrig sett mig som en entreprenör, men kanske jag är lagt åt det hållet ändå :)

När jag skulle ta flyget till Umeå i Måndags så blev flyget inställt och jag blev strandsatt på Arlanda ganska många timmar... Jag blev så uttråkad och bokade in mig på en härlig orientalisk massage på en salong som ligger lite avskilt på Sky City.

De två första bilderna är från mässan. Jenny gör behandling på Maria med jontofores. De två andra är från salongen på Sky City Arlanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar