Headingbild

Headingbild

4 april 2014

Vänner på besök i Frankrike

Efter att jag spenderat ett par veckor i Sverige och framförallt Umeå, så följde mina vänner Angela och Sanna med mig några dagar till Frankrike. Oj vad kul det var att se hur lyriska de blev redan när de klivit av planet i Nice - åååh vad vackert. De avgudade allt de såg kändes det som. Jag vet ju hur fint det är här i trakterna och hur underbart klimatet är, jag blev ännu mer påmind om detta över mina vänners fascinerande reaktioner. Människor titta lustigt på oss när Sanna och Angela ville fotas på de mest bagatellartade ställen. Sötnötter. När vi kom fram till Antibes trötta och hungriga, så gick vi direkt och satte oss på en uteservering för lite lunch. Angela aka Ango, lyckades beställa en hel flaska röd vin till sig själv, trots att hon är den mest begåvade i Franska språket efter 40 poäng franskastudier på universitetet ;) Onykter blev hon klockan 15 på en Söndag och även jag blev smålullig på bara 1 glas. Väldigt osvenskt men så himla kul, riktigt söt var hon. Jag & Sanna skrattade så vi fick ont i magen av att se hur hon skulle vingla fram till restaurang toaletten.
Efter lunchen gick vi och tittade på de fina båtarna och satte oss sedan vid Piren där hon somnade sittandes. Vi sov alla som stockar den natten ska jag tillägga, vi hade ju nästan varit vakna ett dygn för att flyget gick så tidigt.

Roliga dagar har vi haft, en dag tillbringades mest på stranden eftersom att Sanna är soldyrkarens moder och ska pressa så fort en solstråle tittar fram. Just i Måndags var det underbart väder och både Sanna och Angela tog ett dopp i Medelhavet, jag är nog en badkruka trots allt och inbillar mig att jag hade tuppat av om jag ens skulle försöka hoppa i. Synd att det var en hel del glas på stranden efter alla partymänniskor som hänger där och dricker öl vid fint väder. Jag har en traumatisk upplevelse som barn när jag trampade på glas och förklaringen över min tråkighet kanske berodde på det.

I Tisdags förmiddag åkte vi till Cannes och tittade lite i butiker där och åt en underbar lunch, på eftermiddagen promenerade vi till Cap d´Antibes. På Onsdagen var jag tyvärr tvungen att lämna mina vänner själva i landet för att jag hade ärenden i Stockholm. Tur att de hade varandra och roade sig med att besöka Nice och Monaco deras sista dag.

Jag är så glad att de kom och hälsade på nu innan vi hinner flytta hem, jag har skrattat en hel del & ett gott skratt förlänger ju livet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar