Headingbild

Headingbild

30 september 2013

Cap d'Antibes

En kvällspromenad rund Cap d'Antibes är en fröjd för både själ och öga. Otroligt vackert med det gnistrande blå havet och solen som sakta går ner över horisonten. Jag är inte förvånad att några utav världens dyraste villor ligger här med höga murar och grindar runt om sig. Cap d'Antibes är kända för billionärer, kändisar och den ryska snubben Roman Abramovich som äger Chelsea fotbollsklubb och även en villa på denna halvö. Ett av världens mest kända och exklusiva hotell ligger här. Hotell Du Cap Eden Rock! Här kan man spotta både Tom Cruise, Leonardi Di Caprio och Paris Hilton.Viktoria Silvstedt bodde där här om dagen enligt Instagram ( Jag följer henne där av ngn anledning. Hon äger förresten min drömväska, en Celine boston bag!!). Det tog ca 1.50 timmar att promenera runt halvön, jag kommer säkerligen göra det många gånger och någon dag tänker jag även stanna för ett glas vin på Eden Rocks terass. På själva restaurangen är det nog inga vanliga döda dom håller till så terassen får passa bra för en romantisk kväll i solnedgången!


1 kommentar: