Headingbild

Headingbild

21 oktober 2013

Äntligen bajsnödig, kaffe är en gudagåva!

Varför ska det vara en så tabubelagt att prata om bajs? Alla bajsar, annars dör man! När man jobbat inom äldrevården ett tag så blir man kanske härdad i bajsfrågan. Stort A vs litet a? Jag har också stött på de märkligaste bajsmoment man kan tänka sig. Om man inte bajsar på väldigt länge så kräks man upp bajset eller i värsta fallet så dör man som följd. Jag har bevittnat bägge delar! Gamla människor som är stillasittande och/eller inte kan tala för sig kan ha ett extremt problem med detta. Jag gruvar mig... jag kommer troligen att hamna där. Jag har varit förstoppad på riktigt en gång, typ det värsta jag varit med om. Jag är förövrigt trög i magen nästan jämt och jag kan lääängta efter att få bajsa. Jag är så rädd att bli förstoppad igen att jag nästan får panik varje gång det går mer än 3-4 dagar. Jag vet också att situationen kommer att göra ont när det väl sker. Det enda som funkar på mig efter några dagar är en STARK kopp kaffe. Tänkt om inte kaffe skulle finnas?!
Anledningen till detta blogginlägg är att jag är fruktansvärt avis på dem som slipper detta problem. Johan är en av dem. Vi har en väldigt lyhörd toalett och i helgen bajsade han flera ggr om dagen?!? Jäkla fuskigt!! Johan skrattar varje gång jag påminner om hur härligt det måste vara att kunna bajsa ordentligt. De flesta som har fungerande magar tycker nog inte att detta är en big deal men för mig är det ett halleluja moment varje gång!
Ta ingenting föregivet, uppskatta varje toalettbesök!

Shine on!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar