Headingbild

Headingbild

22 oktober 2013

Arbetslös bland miljardärer!

Behöver ett par nya byxor & skor så jag traskade ner till Juan Les Pins för att spana in butikerna där. Snacka om att bli deprimerad, jag dregglade över alla snygga plagg i skyltfönstren och insåg att jag knappt skulle ha råd med ett par strumpor från dessa butiker. Inget H&M eller ZARA så långt ögat når, gissar att jag måste åka ner till Nice för att ha råd att shoppa något över huvudtaget. Det är inte lätt att vara arbetslös i en stad fullt med miljardärer. Visste ni att Port Vauban som ligger 5 minuter från lägenheten även kallas för "billionair quai". Tänk om alla miljardärer bara kunde skänka en slant till mig. Jag har till och med funderat på att skänka en slant till uteliggarna som sover varje natt utanför Yachtbutiken som ligger brevid vår port, dem är det synd om på riktigt!

Jag har i allafall unnat mig en ögonfransfärgning på salongen uppe på gatan. Terapeuten kunde inte ett ord engelska men med ord som teint och cils så kunde hon tolka vad jag ville. Hon använde ett märke som hette Combinal, det gick sjukt snabbt. I Sverige så ligger man ju minst en kvart med färgen på, här tvättade hon bort färgen direkt efter applikationen.

Idag passade jag också på att baka lite nyttigheter, mandelkakor och proteinbars.
En supergod Juice har jag också lyckats åstadkomma idag!
Kiwi, päron, broccoli, lime, spenat, gurka. Voilá!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar