Headingbild

Headingbild

11 november 2013

Workshop i Nice och Macaron cravings i Cannes.

I Lördags åkte vi till Nice och jag deltog i en workshop på The Nice Life Concept "spoil yourself" . En väldigt trevlig kväll med tjejer för världens alla hörn. Det var olika stationer utplacerade i lokalen där man kunde sätta sig för att få lite makeup i ansiktet eller lite handmassage samt en mini-ansiktsbehandling. Som hudterapeut och produktnörd ställde jag såklart en massa frågor till kvinnan som smetade krämer i ansiktet på mig, ormgift var en utav ingredienserna i krämen. Denna nyckelingrediens skulle verka anti-aging, som om jag skulle behöva det? Hinten är tagen!

En tjej från Sverige var också där, hon bor i Paris men var i Nice för att hälsa sin syster. Jag frågade henne om skillnaderna mellan Paris/ Nice och hon sa att i Paris var det skitkallt nu och det regnar och blåser varje dag och att folk generellt är griniga såhär års och helst håller sig inomhus. Hon gissade på att livskvalitén är bättre här i sydliga delen av Frankrike där stämningen också är mer relaxed. Jag håller helt klart med, vädret gör så otroligt mycket med humöret och man vill gärna gå ut och röra på sig i den friska luften, det är tråkigt att sitta inne. Ur ren hälsosynpunkt måste det vara bättre att bo här än i Sverige där man mer än gärna drar täcket över huvudet såhär års.

Igår gjorde vi inte alls mycket och jag har dragit på mig en förkylning men en sväng till Cannes blev det för att köpa ett par macarons till mig på butiken Laduree som är väldigt kända för sina franska småkakor. Vi gick runt lite på croisetten och jag hittade en vintage butik med bara märkeskläder och väskor, rena drömmen. Tyvärr hade butiken stängt och det kanske var lika bra, jag såg nämligen en Balenciaga väska i skyltfönstret som jag fortfarande har på näthinnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar